· Ασκήσεις
εμβάθυνσης για τους πρωτοεισερχόμενους της κατεύθυνσης 3ργαστηρίου
1. Κολάζ διερεύνησης ορίου (χαρτιά δύο διαφορετικών τόνων: μαύρο-άσπρο, κομματιάζονται με το
χέρι σχεδιάζοντας ένα θέμα εκ του φυσικού).
2. Χάρτης της Φλώρινας (σχεδιασμός τοπίου επί χάρτου/κάτοψη/ και εκ του φυσικού/πρόσοψη/
ελεύθερο εικαστικό υλικό ή μέσο).
3. Με αφορμή την ιστορία του
υπολοχαγού του Ζαπάτα, Φορτίνο Σαμάνο μαζέψτε πληροφορίες και
οργανώστε τις με όποιο εικαστικό υλικό ή μέσο σας ενδιαφέρει, συσχετίζοντας το
με το τραγούδι του Θανάση Παπακωνσταντίνου. Σχετικά link:
Μπορείτε επίσης να συσχετίσετε την ιστορία του Σολωμού Σολωμού στο τραγούδι "Πάντα
γελαστοί" Στίχοι: ΆΛΚΗΣ ΑΛΚΑΙΟΣ, Μουσική: ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ, Εκτέλεση: ΔΗΜΗΤΡΗΣ
ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ. Από το CD "Στου αιώνα την παράγκα" (1996).
4.Κοινωνική ιστορία της Φλώρινας (Φωτογραφικό αρχείο Συλλόγου «Το Βαρόσι»). Επιλέξτε μια φωτογραφία
από το αρχείο και αναβιώστε σχεδιαστικά ή εικαστικά τα στοιχεία της έρευνάς σας
(Υπεύθυνος: Γρηγόρης Χατζηλάμπρου, τηλ. 6974-722748 ) /ελεύθερο εικαστικό
υλικό ή μέσο/.
5. Αναζητήστε όποια
πληροφορία συμπίπτει με τα ενδιαφέροντα σας στα Γενικά αρχεία
του κράτους στην Φλώρινα Αβερωφ 36 στον ποταμό Σακουλέβα.
Πραγματώστε εικαστικά την πληροφορία που ανακαλύψατε με όποιο τρόπο και
μέσο θέλετε.
6. α) Ιστορία ενός σκύλου,
του Εμμανουήλ Ροϊδη.β) Hatchiko-Η ιστορία ενός σκύλου, η ταινία. ( Ιστορία που θυμίζει Hachiko – Απελπισμένος σκύλος
αναζητά καθημερινά το αφεντικό του [βίντεο])
Άλλη επιλογή "Ο ΣΚΥΛΟΣ"του Νίκου Labot, (20') Παραγωγή 2009. Σχεδιάστε
οτιδήποτε σχετίζεται με αυτές τις τρεις ιστορίες./ελεύθερο εικαστικό υλικό ή μέσο.
7. «Η Κασσάνδρα και ο λύκος» της Μαργαρίτας Καραπάνου. Διαβάστε το βιβλίο και αποδώστε εικαστικά
ένα από τα διηγήματα (Προαιρετική και η εικονογράφηση) /ελεύθερο εικαστικό
υλικό ή μέσο/.
8. “Νοσταλγία” σε σκηνοθεσία του Αντρέι Ταρκόφσκι. Δείτε την ταινία σχεδιάζοντας
ταυτόχρονα συνειρμικά σχέδια. Επιλεξτε αν θελήσετε το Sayat Nova, σε σκηνοθεσία του Sergei Parajanov (Σεργκέι Παρατζάνοφ).
Δείτε την ταινία και αποτυπώστε εικαστικά την ποιητική ομορφιά.Φιλμογραφία &
παραπομπή στο Σμιλεύοντας το
Χρόνο_Ταρκόφσκι
9. Στερίκας Κούλης, Κωστάκης Λούστας ζωγράφοι,Δημήτρης Καλαμάρας
γλύπτης μια γενία καλλιτεχνών που καθόρισε την εικαστική
Φλώρινα. διαλέξτε έναν από αυτούς η και όλους και συνομιλήστε
μαζί τους εικαστικά /ελεύθερο εικαστικό υλικό ή μέσο/.
11. Igor Stravinsky «Η ιεροτελεστία της άνοιξης», ο
Στραβίνσκι εικονογραφεί μουσικά τη γέννηση του σπόρου. Αφεθείτε στη μουσική του
και σχεδιάστε αντανακλαστικά με πολλά και ολιγόλεπτα σχέδια.Χορογραφία της Pina Bausch. Επίσης Διαβάστε τους
στίχους, ακούστε την μουσική και το τραγούδι των Black Sabbath στο : Changes, σχεδιάστε εξ αφορμής
του!'
12. Μοντέλο Εκ του φυσικού σχεδιαστική και χρωματική μελέτη χωρικής σχέσης ανθρώπινης φιγούρας με
τον χώρο.
13.
Κωσταντίνος Καβάφης: α) Ενδύματα ένα από τα τρία πεζο-ποιήματα του ποιητή. Αναστοχαστείτετην σημασία του χρώματος και
επιδείξετε ποιητικά τρία ενδύματα από
την ντουλάπα σας. Ή
β)Ζωγραφισμένα ένα ποίημα του ιδίου.(Ανάγνωση από τον Μίμη Σουλιώτη) Ο ποιητής αδυνατεί να ζωγραφίσει.Ζωγραφίστε ή γράψτε
την συνέχεια του ποιηματος.
14. Παρουσιάστε δύο Project από άλλες δραστηριότητες
σας στην Σχολή.
Κύκλος εισηγήσεων του Θωμά Ζωγράφου με θέμα "τα Μορφικά Στοιχεία στις εικαστικές τέχνες"1.Σημείο 2. Γραμμή 3. Σχήμα 4. Χρώμα 5. Ρυθμός Προαπαιτούμενη παρακολούθηση με όριο αποπεράτωσης παρακολούθησης το πέμπτο εξάμηνο
Συνεκτικότητα ερευνητικών πεδίων της κατευθυνσης
Γ.1 «Βλέπω σημαίνει βλέπομαι». Είμαι πρώτα θεατής μετά δημιουργός.
Εκούσια αυτοπαρατήρηση (Ενδυματολογικό χρωματολόγιο). Συνθέσεις εκ του φυσικού.
Ασκήσεις φόρμας και διατύπωσης εννοιών σε ανθρωπιστικά μεταδομημένα
παραδείγματα:
α. Η
ταύτιση συμβόλων με το συμβολιζόμενο είναι φετιχισμός; Ωγκύστ Ροντέν Το
φιλί / 1,82μ x 1,22μ x 1,17 Μαρμαρο 1882-1889 Συγκρίνεται
συμβολικά το έργο του Κάσπαρ Ντάβιντ
Φρίντριχ Ο Οδοιπόρος επάνω από την θάλασσα της ομίχλης 95 cm
x 75 cm με το έργο του Δημήτρη
Καλαμάρα Καπετάν Κώττας ύψος 2,30 / 1961
β.
Συμμετέχοντας σε αμφισημίες. Αποκοπές
χώρου-χρόνου. Οι τελευταίες στιγμές πριν το θάνατο του Φορτίνο Σαμάνο γίνονται
τραγούδι από το Θανάση Παπακωνσταντίνου. Αναστοχαστείτε
εικαστικά με τα παραδείγματα των Yue Minjun με
το έργο execution, 1995 και το έργο
του Φρανθίσκο Γκόγια Η 3η Μαίου 1808, 1814 με όποιο μέσο θελήσετε.
Γ.2 Εξωτερική όραση. Κατασκευή και ανάγνωση εικόνων. Η
Σχηματική λειτουργία των εικόνων. Η ιμπρεσιονιστική όραση
ως ένα επιτυχημένο πείραμα της εξωτερικής εμφάνισης των πραγμάτων.
Γ.3 Εσωτερική όραση. Οι Νοητικές Αρχές της τέχνης. Δίνοντας
έμφαση στην εσωτερική εμφάνιση των πραγμάτων. Αυτογνωσία. Η εισβολή της
κοινωνίας στον εαυτό (ένα παράδειγμα «Η σπηλιά του Πλάτωνα»). Αυτοθεραπεία (το
παράδειγμα του Χαλεπά).
Δ.4 Ταυτίζοντας την Τέχνη με την Ζωή. Εικαστικές θεατρικές φόρμες αντιρουτίνας,
αντιγραφειοκρατίας (Καταστασιακοίή
περίπτωση Joseph Beuys). Η περίπτωση του γλύπτη Γιώργου Λάππα
Δ.5 Αναθεώρηση της Επιτρεπτικότητας (Η περίπτωση του Gustave Courbet). Η λατρεία της αυθεντικότητας (Αντόλφο Μπιόι Κασάρες, «Η εφεύρεση του Μορέλ»).
Το αντίγραφο και το πρωτότυπο (Walter Benjamin και οι ιδέες του). Η περίπτωση του Παπαλουκά « το αγόρι με τις τιράντες»
Ε1 Εκπόνηση Διπλωματικής Εργασίας. Το άγχος της ουτοπίας. Χαρτογραφώντας την ολότητα. Εκπροσωπώντας
τον Καλλιτέχνη Εαυτό. Κείμενα Τεκμηρίωσης: Βιβλιογραφία, εικονογραφία,
δημιουργία αρχειακού blog παρουσίασης.
Ε2 Χωροθετική
προσαρμογή της
διπλωματικής εικαστικής εργασίας ως συναισθησιακής εμπειρίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου